Od pojave automobila pa sve do danas, ponavlja se priča u vidu prepucavanja oko izbora motora. Jedni kažu da su dizelaši bolji, da oni manje troše, dok drugi spominju kako nakon 100 000 pređenih kilometara dolazi servisiranje brizgalica, visokovazdušne pumpe i turbopunjača, izmena filtera goriva, a možda i katalizatora, filter čađe i rezeroar specijalne tečnosti na dnu rezervoara goriva, pa navode kako održavanje dizelaša mnogo košta. Kada su u pitanju benzinci, i kod njih postoje izvesni problemi ali su oni znatno jednostavniji. Mnogi zato govore da su dizelaši u današnje vreme postali riznica tehnologije, a održavanje te riznice je dosta skupo.
Postoje brojni problemi sa kojima se dizelaši susreću, ali u ovom tekstu biće reči o problemima sa DPF filterom i turbinom motora, kao i o njihovoj regeneraciji, reparaciji, itd.
Problemi sa DPF filterom i njihovo čišćenje
Svaki savremeni automobil poseduju ovaj filter koji ima zadatak da u velikoj meri spreči izbacivanje kancerogenih čestica u atmosferu. Do njihove pojave je došlo zbog strožijih ekoloških standarda koji moraju da se ispune. Mnogi navode da je životni vek ovog filtera jednak životnom veku automobila, tačnije tako bi trebalo da bude ako je motor automobila ispravan, i ako se redovno sprovodi regeneracija.
Postoji nekoliko načina da se izvrši čišćenje ovih filtera. Prvi način je da vlasnici automobila sa ovim filterom povremeno izađu na autoput kako bi automobil pri većoj, istoj brzini očistio sam filter. Drugi način je da se povremeno koriste aditivi koji štite DPF filter, i oni se dodaju u rezorvoar za gorivo. Poslednji, treći načine je servis za čišćenja DPF filtera koji podrazumeva profesionalno čišćenje koje se može obaviti u brojnim firmama. U ovim firmama se koristi Eco Blaster tehnologija koja predstavlja jednu od najčešće korišćenih tehnologija danas i tokom samog postupka, ovaj filter mora da se zagreje na vrlo visokoj temperaturi dok je u mašini, a posle toga se tretira hemijskim sredstvima koja ga osvežavaju i na taj način mu produžavaju život. Kada je u pitanju problem DPF filtera, svakako da je mnogo isplativije izvršiti popravku postojećeg nego kupiti nov filter.
Problemi sa turbinom motora
Pored DPF filtera, danas je nezamislivo da u novom automobilu postoji dizel motor bez turbine, a sve češće ih imaju i benzinci, bez obzira na njihovu radnu zapreminu, broj cilindara ili klasu automobila. Mnogi ljudi i na sam pomen reči „turbina“ pomisle na neki neobično složen i komplikovan sistem koji je nemoguće razumeti ako niste mašinski inženjer. Naravno, to nije tačno.
Najveća prednost ovih motora sa turbinom u odnosu na atmosferske motore jeste veliki obrtni momenat i to pri malom broju obrtaja, pri čemu vrednost obrtnog momenta oštro skače do maksimuma, a zatim i ostaje na tom maksimumu u izuzetno širokom rasponu broja obrtaja. Ova turbina poboljšava rad motora tako što se sa njom dobija veća snaga motora, a njegove dimenzije ostaju iste, što zapravo i jeste glavni cilj savremene auto industrije.
Kada su u pitanju problemi na koje se nailazi automobil sa turbinom, može se izdvojiti: gubitak snage motora, lag kod turbokompresora i pojava dima.