Džulijan Asanž postao je sinonim za bespoštednu borbu protiv beskrupoloznog društvenog poretka. A koliku moć ima politički angažovano slikarstvo da uputi snažnu poruku u borbi za istinu?
“Generalno sam se u slikarstvu bavio ljudima koji su bili sinonim otpora, bez obzira na to iz koje oblasti dolazili. Kad se nešto stavi na sliku sigurni smo da će i posle 200-300 godina ta slika moći da referiše o određenom događaju”, kaže Vladislav Šćepanović.
Ovaj slikar u maniru pop-arta i estetike andergraunda obrađuje fenomene savremenog doba.
Njegova doktorska disertacija naslovljena je “Medijski spektakl i destrukcija”. Iz perspektive umetničke, medijske i kritičke teorije društva, postoji i mogući odgovor na trenutnu situaciju.
“Koronavirus u tom pojmu spektakla je nešto što će samo više da nas gurne u pojam virtuelnog i digitalnog i skrajnuće nas iz fizičkog prostora”, smatra Šćepanović.
Jedan od naših najznačajnijih savremenih likovnih stvaralaca ima u planu da sa dramaturgom Majom Pelević stvori projekat posvećen Džulijanu Asanžu i da krajem avgusta održi izložbu u Tokiju, povodom odloženih Olimpijskih igara.