Prazna sedišta, ugašena svetla na pozornici, neuobičajena tišina u sali već su tromesečni prizor pirotskog narodnog pozorišta. Glumci kažu da im veoma nedostaje uobičajeni ambijent, ali da ni u vanrednim okolnostima nisu sedeli skrštenih ruku.
Glumac Narodnog pozorišta u Pirotu Aleksandar Radulović kaže da je u prošlosti bilo i kuga, kolera i groznica, ali je pozorište preživelo.
“Mi smo se naravno trudili da se u tom trenutku osećamo i korisnim i damo ono što je moguće do nas. Tako da su na Jutjub kanalu pozorišta izbačene predstave koje je odgledalo nešto više od 3.000 ljudi”, ističe Radulović.
Dodaje da su pozdravne poruke i poruke “ostanite kod kuće”, preporuke za čitanje glumaca, videlo nešto više od četiri hiljade ljudi.
Premeštanje pozorišta u virtuelno okruženje je prelazno rešenje, ali glumci imaju druge nedoumice u ovom periodu.
“Naš posao je vrlo specifičan. Šta znači socijalna ili fizička razdvojenost dva glumca na sceni. Kako mislite da uradite Romea i Juliju sa udaljenosti od dva metra. Prosto, neke stvari su nemoguće”, ističe Radulović.
Protekla tri meseca zaposleni u pozorištu iskoristili su za uređenje sale, sređivanje fundusa i slične aktivnosti.
“U međuvremenu smo razmišljali i o početku rada na novoj predstavi. Nažalost, u periodu mart, april i maj trebalo je da završimo jednu našu predstavu. Naravno, sve je to otpalo, tako da za sada sve te planove malo pomeramo”, napominje direktor pozorišta Gradimir Filipović.
Dok se glumci ne vrate na scenu a publika u salu, pozorišta će tražiti nove prostore. Srećom, Piroćanci o tome ne moraju da brinu.
Autentični ambijent srednjovekovne tvrđave iz druge polovine 14. veka, ovog leta biće alternativna pozorišna scena. Međutim, za pirotske glumce, zidine tvrđave nisu neistraženi prostor, jer su prošle godine publici priredili izuzetan doživljaj igrajući tamo “Hasanaginicu”.