Vesti postoje od davnih vremena, jer je informisanje ljudi ne samo deo upućivanja na aktuelnosti i događaje na svetskom, ali i lokalnom nivou, već i opšte pravo na saznavanje vesti svih građana, bez izuzetka. Posebno su atraktivne i popularne online vesti u 21. veku, jer su učinile da sve vesti u kategorijama i uz brzu pretragu budu svima na jedan pritisak na taster modernih telefona, tablet uređaja i računara.
Mnogo je prednosti koje pružaju savremene online vesti. Iako se njihov istorijski razvoj beleži od 90ih godina, najznačajniji period unapređivanja i usavršavanja vezuje se za deceniju, čak i dve kasnije. Iz niza razloga, online vesti se smatraju značajnom inovacijom modernog doba.
Svi imaju pravo na informisanje putem vesti
Saznavanje opštih, pojedinačnih i vesti koje su u vezi sa konkretnom oblasti – ekonomijom, sportom, modom i slično, deo je prava svih ljudi u zemlji i svetu. Moderni internet portali su medijska mesta na kojima se, pored televizije, štampe i radio stanica, mogu pronaći sve vesti. Informisanje ljudi nezaobilazan je način da građani budu u toku sa događajima u bilo kojem domenu, jer je nekada potrebno i njihovo aktivno učestvovanje, saradnja i donošenje odluka.
Internet omogućava da se vesti postave za vrlo kratko vreme, uz oblikovan i realan sadržaj, kao i često inserte i prenose uživo, uz saopštenja za javnost. Sve vrste vesti plasiraju se da bi se javnost upoznala sa sadržajem, i upravo su ljudi ključni faktor načina na koji će se određene novosti saznati, prihvatiti i preneti drugima. Inovacija savremenog vremena je i to što ljudi mogu da pročitaju vesti na telefonu, putem tablet uređaja, kao i računara, bilo da su na poslu, kod kuće, u gradskom prevozu ili putovanju izvan zemlje. To je i svrha današnjeg oglašavanja – brzina, efikasnost i realnost online vesti.
Online vesti imaju više dimenzija nego tradicionalno oglašavanje
Nekada su se vesti plasirale isključivo putem štampe, koja je izlazila na dnevnom nivou, ili periodično, što je i danas zastupljen način oglašavanja. Takođe, pojava radia i televizije učinila je da vesti dobiju i mogućnost kombinovanja teksta i zvuka. Za razliku od svih drugih dostupnih načina oglašavanja i plasiranja vesti, online platforma pruža mogućnost i za interaktivnost, multimedijalnost i univerzalzno pristupanje sadržajima kad god i gde god korisnici se nalazili i poželeli. Interaktivnost podrazumeva da posetioci internet portala i društvenih mreža ostave svoje javne komentare, pošalje putem imejla ili poruke sugestije, pitanja ili reše nedoumice.
Za razliku od svih drugih načina plasiranja vesti, online platforma je obezbedila uspostavljanje kontakata. To znači da mogu dobiti i povratnu reakciju od strane medijskih kuća, čak uspostaviti i direktnu komunikaciju sa osobama zaduženim za odnose sa javnošću, predstavnicima, novinarima i slično. Sa druge strane, multimedijalnost se odnosi na kombinaciju različitih sadržaja – zvuka, slike, pokreta, teksta i prenosa uživo, kako bi se sve vesti prenele što verodostojnije od strane današnjih medija.
Internet je promenio i unapredio čitav svet i istovremeno preneo veliki broj komunikacija, društvenih odnosa i informisanja na online platformu. Mladi i ljudi srednjih godina najčešće posećuju internet i saznaju najnovije vesti putem pretraživanja na mobilnom telefonu. Sve to, učinilo je informisanje, komunikaciju i zabavu mnogo bržom, lakšom i efikasnijom u poređenju sa ostalim načinima saznavanja vesti.