“Madam Baterflaj” ili “Gospođa leptirica” je opevana tragedija jedne žene, razumljiva u svakoj istorijskoj epohi.
Pre sto godina izvedena je s namerom da srpska kultura dosegne evropski nivo.
Danas je simbol puta kojim je prošla naša operska kuća.
“Beogradska publika ima priliku da se pohvali naslovima gvozdenog repertoara. Svake sezone na sceni Narodnog pozorišta odigramo minimum 18 naslova, što se ne mogu pohvaliti operske kuće eks Jugoslavije. Mislim da je beogradska Opera jedina u regionu koja radi punom parom, koja ima premijere, koja ima veliki ansambl”, kaže Jasmina Trumbetaš Petrović, direktorka Opere Narodnog pozorišta.
Za jubilej pre deset godina ansambl je poželeo da Opera prvi vek postojanja obeleži u novoj zgradi. I dalje je na staroj adresi.
Jasmina Trumbetaš Petrović navodi da je opera besmrtna.
“Ona samo može u sebi da sadrži nove ljude, nove izvođače, nove umetnike, što je neminovnost, jer sve je u ovom životu prolazno, ali opera je besmrtna”, smatra Trumbetaš Petrović.
“Madam Baterflaj” je samo deo kojim Opera obeležava vek postojanja.
Sledi premijera Pučinijeve opere “Manon Lesko”, tačnije dve premijere – 26. februara u Narodnom pozorištu i 29. februara u Operi i teatru “Madlenianum”, jer je reč o koprodukciji.