Ovo je šansa da se upozna bogata, prefinjena istorija, ali i deo istorije umetnosti koja se neretko previđa. Mnogi od eksponata izloženi su prvi put – neki pozajmljeni iz čuvenih dvoraca u kojima su visili od kad su nastali.
Kasno doba dinastije Stjuarta bilo je vreme ogromnih promena u Britaniji. Od kraljevskog dvora, kao briljantnog epicentra kulturnog života nacije, do uspona političkih partija, izložba se bavi veličanstvenošću umetnosti i arhitekure kao izraza statusa i uticaja.
Na izložbi su prikazani radovi vodećih umetnika tog doba – uključujući Pitera Lelija, Godfrija Nelera i Džejmsa Tornhila. Ona slavi portrete velikog formata, ali i emotivno istraživanje religioznih prostora, kao i čudesni uticaj baroknog slikarstva murala.
„Bilo je to vreme velikih događaja koji su svima poznati, kao što je velika vatra u Londonu ili kuga. No bilo je to i putovanje od restauracije monarhije do vladavine kraljice Ane, gde su partije u politici zaista preuzele centralnu ulogu“, objašnjava kustoskinja Tabita Barber.
Barok se obično vezuje za pompu i slavu evropskih dvorova, čiji je najbolji primer Luj XIV, ali barokna vizuelna kultura cvetala je u Britaniji pod sasvim drugačijim uslovima.
Najveći broj umetnika britanskog baroka dolazi iz Evrope. To su veličanstveni umetnici, od Rubensa do Van Dajka.
Britanska istorija umetnosti bila je i jeste zauvek internacionalna. Duboki vizuelni uticaj i drama barokne arhitekture predstavljeni su delima velikih arhitekata toga doba – Rena, Houksmura i Vanbruga. Pored toga, prikazani su i oslikani barokni enterijeri – mitološke slike i murali, koji neretko nose savremene političke poruke.