U početku, rađeni su tajno, uglavnom noću. Ujutru bi na starom zidu ili u prolazu solitera osvanula duhovita poruka ili crtež. Ubrzo su grafiti postali sastavni deo urbanog okruženja, a njihovi tvorci prestajali su dase kriju.
“Za mene je to umetnost. Kad bi moglo u Beogradu da se sklone grafiti to imitiranje slova to bi bila velika stvar. To bi pomoglo da ove slike još više dobiju na značaju i da se još više traže. Turistička organizacija Beograda bi trebalo da napravi neki vodič da se zna u kojoj ulici se gde koji portret nalazi da bi ljudi mogli da se slikaju”, kaže Peternek.
Na beogradskim ulicama i bulevarima našla su se lica poznatih glumaca, muzičara i pisaca koji su obeležili kulturu metropole. Tomislav Peternek odabrao je osobe koje Beograd pamti. Otuda i naziv izložbe.
“Dama sa ružom, to je interesantno. Mija Aleksić, Diklić, Nole. Jednostavno svi koji su na slikama oni to zaslužuju”, rekao je Peternek.
Fotografija na kojoj je i čovek sa zaštitnom maskom, potvrđuje da autor nastoji da održi kontinuitet u radu.
“Milena Dravić i njen omiljeni partner oni su predivno urađeni. To su zaista umetnička dela. To je jedina fotografija gde sam ja doveo dvoje da se fotografišu. Ja sam satima čekao ko će da naiđe i ko mi odgovara”, napomnje Petrenek.
Otvaranje izložbe neće biti priređeno kao ranije.
“Napravili smo tu jednu barijeru za ulazak u Galeriju. Kustos će nositi rukavice i masku, imamo zaštitu sa pleksiglasom. Puštaćemo po pet šest ljudi, u tom nekom ritmu, čim dvoje izađe dvoje uđu. Za samo otvaranje imamo plato gde može da stane 200 ljudi, a da imaju razmak koji je preporučen”, ističe Đorđe Čubrilo, vlasnik galerije.
Osim po vrednim fotografijama, izložba “Beograd pamti” ostaće upamćena i kao prva otvorena posle pauze usled koronavirusa.